Fictieboeken, Recensies

Fortnite #2 Het gevecht gaat door

‘Ben? Tristan?’ riep Grey. ‘Zijn jullie er? Jullie namen staan niet in mijn squadlijst.’ ‘Ook niet in de mijne,’ zei Kiri. ‘Vreemd’. ‘Ben? Tristan?’ herhaalde Grey terwijl hij in paniek begon te raken.

Fortnite #2 – Het gevecht gaat door‘ gaat verder waar ‘Fortnite #1 – Het spel begint‘ is gestopt. Grey, Kiri, Ben en Tristan zitten nog steeds gevangen in de virtual reality-versie van het spel Fortnite Battle Royale. In het eerste deel is het ze niet gelukt om een plek in de top vijf te bemachtigen, dus mochten zij nog niet naar huis. In dit boek gaat Grey met zijn squad weer de strijd aan voor een plek in de top vijf. En een strijd wordt het zeker: Grey en Kiri worden in de steek gelaten door Ben en Tristan, zij maken de overstap naar een andere squad. Nadat Grey en Kiri een aantal spellen met zijn tweeën gespeeld hebben, gaan ze toch op zoek naar nieuwe squadleden. Al snel zijn er twee nieuwe squadleden gevonden, waarvan Grey er wel één heel erg goed kent. Grey en zijn squad worden beter en beter. Maar of het ze uiteindelijk lukt om naar huis te gaan…

Ook van dit Fortnite-boek werd ik weer enthousiast. Het was fijn om weer in de wereld van Fortnite te duiken en te ontdekken hoe het verder zou gaan met Grey en zijn squad. Het boek is in een vlotte stijl geschreven. Met het vertalen van het boek zijn er wel een aantal foutjes ingeslopen waarvan ik hoop dat deze in een volgende druk er snel worden uitgehaald. In ‘Fortnite #2 – Het gevecht gaat door‘ worden er weer een hoop vaktermen gebruikt, maar inmiddels kan ik mij hier meer en meer een beeld bij vormen.

Fortnite #2 – Het gevecht gaat door‘ is een aanrader voor kinderen die fan zijn van het spel Fortnite, maar ook voor volwassenen die beter willen begrijpen wat kinderen zo leuk vinden aan het spel Fortnite. Wel raad ik aan om eerst deel één te lezen, anders val je middenin het verhaal en mis je de aanleiding van het verhaal.

Inmiddels zijn er drie delen in deze serie over Fortnite: ‘Fortnite #1 – Het spel begint‘, ‘Fortnite #2 – Het gevecht gaat door‘ en in maart 2019 verschijnt het laatste deel ‘Fortnite #3 – Het eindspel‘.

Titel: Fortnite #2 Het gevecht gaat door
Schrijver: Devin Hunter
Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf