Non-fictie boeken, Prentenboeken, Recensies

Duurt het nog lang?

Duurt het nog lang?

WEEK 14
Wat doet de baby daarbinnen? Zwemmen in het bad. Slokje water drinken. Slokje water plassen. Lekker vies.
– Uit: ‘Duurt het nog lang?

Krijg jij een broertje of zusje? Dan wil je vast graag weten wat er allemaal in mama’s buik gebeurt. Hoe groot is de baby nu? Wat kan het kindje al? En: duurt het nog lang? In dit boek kun je week voor week volgen hoe de baby zich ontwikkelt. Vreemde bulten worden armen, voeten krijgen tenen. De baby plast zelfs in het vruchtwater, lekker vies.

Duurt het nog lang?‘ is een informatief prentenboek over zwangerschap. Benieuwd naar meer boeken over dit onderwerp? Kijk dan eens naar deze recensies.

Wellicht komt het door mijn eigen zwangerschap, maar ik ben fan van ‘Duurt het nog lang?‘. Op een heel duidelijke manier wordt er week voor week uitgelegd wat er gebeurt in de buik van de aanstaande moeder. Behalve dat het voor kinderen leuk is om te ontdekken wat er allemaal gebeurt, is dit ook voor de aanstaande moeder zeer prettig. De informatie die in dit boek staat, klopt ook daadwerkelijk met de ontwikkeling van een ‘echte baby’.

Iris Deppe heeft in ‘Duurt het nog lang?‘ de illustraties verzorgd. De illustraties zijn erg mooi en zacht vormgegeven. Naar mijn mening had er in de illustraties nog iets meer de informatie van elke week verwerkt mogen worden. Wel zie je de groei goed van ‘niks’ naar embryo, naar foetus en naar baby. Maar er hadden wat mij betreft iets meer details in de illustraties gemogen.

Gisteren verscheen er ook een recensie online van een zwangerschapsprentenboek, namelijk: ‘Waar komen baby’s vandaan?‘. Als ik zou moeten kiezen tussen dat boek en het boek dat vandaag in de spotlight staat, zou ik kiezen voor ‘Duurt het nog lang?‘. Dit omdat het hier heel duidelijk gaat over de ontwikkeling van eicel en zaadcel tot baby terwijl er in het andere boek veel meer aandacht wordt besteedt aan alle dingen om de baby heen.

Titel: Duurt het nog lang?
Auteur: Floor Bal
Illustrator: Iris Deppe